Tuning mého atmosférického motoru FABIA 1.4MPI

Napsáno: 09.10.2020    


Kategorie: Auto-moto  -  Auto-moto





Moje vylepšení a postřehy co má cenu udělat a co ne..u mého stařičkého nezničitelného miláčka FABIA 1.4.MPI..sice tam byla dvakrát broušená hlava, poprvé vyměněny i válce a podruhé dána hlava s felicie s nastavitelnýma stavítkama místo hydroštelů a od té doby je klid.. bylo to cca při 200tis. km. Nyní mám najeto 270tis km. Budu psát postřehy co jsem dělal postupně.. Jsem asi blázen když se pouštím do tuningu kde jsou změny pouze minimální..ale za pokus a zkušenosti to stojí..

Svíčky

Koupil jsem dvojnásobně drahé svíčky brisk premium dor15lgs, normální stojí cca 100,-/ks tyto byly za 225,-/ks a auto jede citelně lépe. Svíčky mají delší a lepší jiskření, trochu se zlepšila i spotřeba.. Dále táhne lépe i ve vyšších otáčkách, předtím jsem vytlačil s bídou 160km nyní 180km a ještě by jelo..zrychlení z nuly na sto 13,5sec  z původních 15sec. Jednička a dvojka se stala naprosto výbušnou, zahrabalo mi to i na dvojku na mokru.

 

Cena celkem 900,- //cca +10-15% výkonu + lepší spotřeba

Vzduchový filtr

Asi ty bavlněné by byly nejlepší na výkon, ale po zhlédnutí jaké jsou v nich díry, tak jsem šel do pěnového filtru který je nezničitelný a dá se umýt v lázni s vodou normálně..Sportovní vzduchový filtr Pipercross PP1599 má údajně 30% lepší propustnost vzduchu než papírový filtr, ale těžko říct..Dá se dát klasicky místo originál filtru, takže žádné další investice..a funkčnost perfektní, protože jak se dostane prach do oleje tak to je pro válce a motor největší zlo.. Filtr jsem měnil zároveň se svíčkama, více vzduchu a lepší zapalování hold udělají své leda společně.. Bavlněný má údajnou propustnost o 40% lepší než klasický papírák, ale zase bordel v motoru se fakt z dlouhodobějšího hlediska nevyplatí...

 

Cena celkem  750,- //cca +3 až 5% výkonu

V této fázi přeměny jsem měřil zrychlení z 0-100km/h a hodnota je 13,5s

Sportovní výfuk

Koupil jsem Ultersport, sice není celonerez, ale 10let určitě vydrží a to to auto ani už snad nedudu mít..po dnešní montáži je zlepšení hlavně zvuku ve vozidle, protože koncovka jde dále za karoserii než originál výfuk a to má podstatný vliv na zvuk, venku je to samozřejmě basák což v kabině nejde slyšet, výkonu jsem si zatím nijak nevšiml, zkusím změřit zrychlení na 100km/h. Ještě by to chtělo vyměnit katalyzátor za sportovní s větším prostupem a střední díl vyměnit za rezonátor. Potom to stoupne i o 5-10KW tj. 10-20%

Zatím cena 3.000,- očekávaný přírůst výkonu  //cca +3-5% výkonu, píší údaje já nic moc nepostřehnul

Keramické aditivum do oleje

Protože olej motor nežere, chystám se to tam nalít, zmenšuje to odpor tření a díky tomu

  1. snižuje hlučnost
  2. zmenšuje spotřebu
  3. zase i údajně zvyšuje výkon
  4. prodlužuje životnost motoru, /viděl jsem 400tisíc   tyhle fabky v pohodě..i bez aditiv typuju/

Inu takže dneska po dvou dnech, co jsem to tam nalil s novým olejem jsem měl příležitost to trochu protáhnout a světe div se, vyšší otáčky náramně ožily, auto je ve vyšší křivce daleko dynamičtější, zrychlení 0-100km/h jsem zatím sekundově neměřil..ale stupeň 1,2,3 co jsem zatím testoval, tak jsem čuměl na ten markantní rozdíl..i když u trojky to už zase začne slábout ta 1.4ka..ale na dvojku to prohráblo i za sucha.

Co se týče hluku, tak nevím protože jsem to všechno udělal s tím výfukem..ale taky je to trochu poznat i ten motor..co jsem to projel na dálnici..ale hlavní lví podíl na tom útlumu zvuku má výfuk. Teď je to piánko i při 140km/h, motor při 3800ot/min není skoro slyšet, jen vítr a do 100km/h ani o něm nevíte.

Co se týče spotřeby tak o 0,5-1litry na 100km to jezdí lépe, což se vrátí ta investice coby dup.

Cena 650,- //výkon nevím..

V této fázi přeměny jsem měřil zrychlení z 0-100km/h a hodnota je 11,5s

Kola

Kola jsem nechal plecháče, které jsou užší mají 16,5cm a tudíž menší valivý odpor. Toto auto se slabým 50kW motorem je na takové věci citlivé, doslova jde cítit pružnost motoru každým kilem navíc, nebo dalším odporem v podobě pneu a kol.. Jen jsem je vybavil slušivými disky umělými za 470,-Kč

Sportovní katalyzátor + rezonátor

Sportovní katalyzátor /+4.500,-/ má vyšší propustnost, takže odvádí lépe plyny z válců, které jsou pak pružnější a nebrzdí se..tudíž se motoru lépe dýchá, hlavně při vyšších otáčkách kdy jsou tam ty požadavky zvýšeny. Logicky když má člověk plno hoven v zadnici, tak se mu taky moc nechce ani jíst.. Při této výměně se vyplatí měnit i vlnovec, který je starý a je před katem takže další /+1.200,-/

Rezonátor patří do střední části výfukového systému /+1.500,-/ má taky rychlejší průtok plynů..které se vyplatí tlumit až v poslední části, kterou jsem zmiňoval nahoře...

Tak tato úprava s převářkama vyjde tak na 9.000,- ale zase výkon tak +10-15%

Zatím nemám...

Ostrá vačka

Tak to je kapitola..ostřejší vačky jsou hlavně do vyšších otáček, takže se to nemusí zase tak přehánět, musí se upravovat i palivové mapy a dát odolnější čísti motoru, jako ventily, zdvihátka, možná i ojnice..vklad cca 20.000,- zatím jsem to nedělal a asi ani nebudu.

Další možné úpravy

Podvozek, lepší vstřiky, palivová pumpa, leštění kanálků, chlazení oleje, nerez svody, světla, 2din rádio ...je toho ještě ranec...

Chiptuning

Nejlepší na konec po všech úpravách až to všechno bude tak napíšu..

 


FABIA pistácie tuning motoru









Diskuze ke článku
( Celkem: 0 )
Jméno:   
E-mail:   
Vzkaz: 
Aktivní odkaz přidáte takto:
link[http://www.adresa.cz]
Antispam:   
   



 
 
Zatím není vložen žádný komentář.
 
 

2013 © PiDi Soft |  Mapa stránek |  Odkazy