Tuning atmosférického motoru FABIA 1.4MPI

Napsáno: 09.10.2020    


Kategorie: Hardware  -  Testy





Moje vylepšení a postřehy co má cenu udělat a co ne..u mého stařičkého nezničitelného miláčka FABIA 1.4.MPI..sice tam byla dvakrát broušená hlava, poprvé vyměněny i válce a podruhé dána hlava s favorita s nastavitelnýma stavítkama místo hydroštelů a od té doby je klid.. bylo to cca při 200tis. km. Nyní mám najeto 265tis km. Budu psát postřehy co jsem dělal postupně..

Svíčky

Koupil jsem dvojnásobně drahé svíčky brisk premium dor15lgs, normální stojí cca 100,-/ks tyto byly za 225,-/ks a auto jede citelně lépe. Svíčky mají delší a lepší jiskření, trochu se zlepšila i spotřeba.. Dále táhne lépe i ve vyšších otáčkách, předtím jsem vytlačil s bídou 160km nyní 180km a ještě by jelo..zrychlení z nuly na sto 13,5sec  z původních 15sec. Jednička a dvojka se stala naprosto výbušnou, zahrabalo mi to i na dvojku na mokru.

 

Cena celkem 900,- //cca +10-15% výkonu + lepší spotřeba

Vzduchový filtr

Asi ty bavlněné by byly nejlepší na výkon, ale po zhlédnutí jaké jsou v nich díry, tak jsem šel do pěnového filtru který je nezničitelný a dá se umýt v lázni s vodou normálně..Sportovní vzduchový filtr Pipercross PP1599 má údajně 30% lepší propustnost vzduchu než papírový filtr, ale těžko říct..Dá se dát klasicky místo originál filtru, takže žádné další investice..a funkčnost perfektní, protože jak se dostane prach do oleje tak to je pro válce a motor největší zlo.. Filtr jsem měnil zároveň se svíčkama, více vzduchu a lepší zapalování hold udělají své leda společně.. Bavlněný má údajnou propustnost o 40% lepší než klasický papírák, ale zase bordel v motoru se fakt z dlouhodobějšího hlediska nevyplatí...

 

Cena celkem  750,- //cca +3 až 5% výkonu

Sportovní výfuk

Koupil jsem Ultersport, sice není celonerez, ale 10let určitě vydrží a to to auto ani už snad nedudu mít..ale zatím jsem ho nenamontoval...

Cena 3.000,- očekávaný přírůst výkonu  //cca +5% výkonu

Keramické aditivum do oleje

Přestože olej motor nežere, chystám se to tam nalít, protože to zlepšuje odpor tření a prodlužuje životnost motoru, viděl jsem 400tisíc   tyhle fabky v pohodě..


Chiptuning

Nejlepší na konec po všech úpravách až to všechno bude tak napíšu, ostrou vačku neplánuji, ani leštění kanálků ani vstřiky ani svody ani náhradu katalyzátoru zatím ne..

Kola

Kola jsem nechal plecháče, které jsou užší mají 16,5cm a tudíž menší valivý odpor. Toto auto se slabým 50kW motorem je na takové věci citlivé, doslova jde cítit pružnost motoru každým kilem navíc, nebo dalším odporem v podobě pneu a kol.. Jen jsem je vybavil slušivými disky umělými za 470,-Kč


FABIA pistácie tuning motoru









Diskuze ke článku
( Celkem: 0 )
Jméno:   
E-mail:   
Vzkaz: 
Aktivní odkaz přidáte takto:
link[http://www.adresa.cz]
Antispam:   
   



 
 
Zatím není vložen žádný komentář.
 
 

2013 © PiDi Soft |  Mapa stránek |  Odkazy