Škoda Octavia 2 - obecně
Škoda Octavua II prodělala v září 2008, došlo k zásadním změnám pod kapotou. Turbodiesely se vstřikováním PD /až do 2010/ začaly uvolňovat místo modernějšíma méně poruchovějším jednotkám se vstřikováním CR common-rail a z benzinových motorů se dopředu nastěhovala nová generace downsizovaných jednotek TSI. Změnilo se i složení automatických převodovek.
Servisní intervaly Škoda Octavia 2 a nejen to
- po 15 000 km měňte motorový olej nebo po 1 roku - Zároveň se mění také olejový filtr.
- Pozor na specifikaci oleje, zejména u vozu s filtrem DPF /týká se silnějších vozů 96kW a více/.
- Po 30 000 km se u zážehových motorů provádí (navíc oproti kontrole při 15 tis. km) kontrola stavu rozvodového řemene, výměna pylového a palivového filtru, kontrola akumulátoru a brzd.
- Vstřikovače dieselů mají rády kvalitní aditivovanou naftu, hlavně u 1.6 TDI.
- servis automatu převodovky DSG (šestistupňová chce nový olej nejpozději po 60 000 km) nebo 4letech
vyhněte se DSG7, kupte DSG6 - je bez poruch
- Po 60 000 km se provádí také výměna klínového řemene, výměna vzduchového i palivového filtru, u zážehových motorů se mění svíčky a kontroluje se celkový stav výfuku.
- systému Haldex 4x4 (výměna oleje po 40 až 60 000 km).
- Rozvody, TDI interval výměny je podle typu motoru 90-130 000 km.
potřeba výměny se pozná jednoduše tak, že po nastartování chvíli klepe motor.
- Rozvody, TSI strašně záleží na používání. Někdo musí řetěz měnit po 40 000 km, někomu nezačne chrastit ani po 100 000 km.
- Pozor na špatnou spojku!!! Pokud vám již vibruje spojkový pedál při mačkání, urychleně vyměňte celou spojku, máte vadný strvačník a vibrace se přenášejí i do motoru - potom praská vačková hřídel, kromě jiného opotřebení..ty dvojhmoty jsou velká slabina!!