Nejčastější závada na Fabii s benzínovým motorem

Napsáno: 29.07.2016    


Kategorie: Auto-moto  -  Auto-moto





Stala se mi taková věc i po výměně oleje jsem dojel a zadřel, respektive roztáhl písty a motor už nemůže táhnout, nenastartuje a protáčí se naprázdno.

Princip poruchy

Pokud Vám vybraný "odborný" servis nezkontroluje ventily a tlak chladící kapaliny, tedy jestli je okruh uzavřen a kapalina neutíká a dobře signalizuje čidlo, tak máte vyhráno. Jestli máte hydraulické ventily a né pevné, tak se Vám do motoru nemusí nikdo dívat a hadičky vyhnijí a dostane se voda do oleje a je průser. Pokud máte ty levnější pevné, většinou osazené až po problémua každý rok se kontrolují tak je to OK.

Chladící nádobka

Při výměně oleje, bychom měli zkotrolovat i chladící nádobku v otevřeném motoru nalevo s růžovou tekutinou, tam je problém, protože staré nádobky často nesignalizují že nemají chladící kapalinu, taky jsou neprůhledné z venku a tak můžete snadno dojet.

Jak se tomu vyhnout?

Stačí se podívat, jestli je tam kapalina a zda není tak doplnit

  1. vyměnit nádobku pokud nefunguje čidlo
  2. dolít novou chladící kapalinu
  3. zkontrolovat tlak v chladícím okruhu

 

Takže doufám, že jsem tímto článkem pomohl odvrátit škodu tak za 15-20tisíc...za přebroušení hlavy a za nové ventily atd..










Diskuze ke článku
( Celkem: 1 )
Jméno:   
E-mail:   
Vzkaz: 
Aktivní odkaz přidáte takto:
link[http://www.adresa.cz]
Antispam:   
   



 Zdeněk Cetkovský
18:07:26 - 5.06.2018  
Dobrej U fábky ii RV 2008 1,2 HTP 44kw mi z ničeho nic přestaly fungovat obě přední stahovačky. Před tím ztahovaly jako by cukáním. Pak přestaly úplně Ještě že máme zadní na kličky se dají otevřít okna Prosím čím by to mohlo být?


2013 © PiDi Soft |  Mapa stránek |  Odkazy